Pewnie widziałeś film z serii „Wielka bitwa o…” część 2176378632, a w nim Lody Ekipy.
Są osoby, które nie wiedzą co jest jest ta EKIPA? i czemu jest ten szał o zwykłe lody?
Postaram Ci się to wyjaśnić w możliwie prosty i krótki sposób.
EKIPA i jej popularność
Kim jest Ekipa? Ekipa to obecnie numer #1 na polskim YouTube.
Wyświetlenia miesięczne lecące w dziesiątkach milionów. Sklep „EkipaToNosi” z milionowym obrotem miesięcznie. Właśnie przedarli się do radia, a wizyta w programie Kuby Wojewódzkiego dała im nieco minut w telewizji.
Słyszeliście już w RMF MAXXX?
Współpraca z firmą Koral. Marketingowy strzał w 10?
Firma Koral potwierdziła jak ważne jest poprawne stargetowanie odbiorców w biznesie. „Ważne”? To mało powiedziane! Najważniejsze.
https://www.facebook.com/PPLKORAL/photos/a.411394968896874/4037799476256387/
Mamy produkt – Lody. Zakładam, że 80{b2fc7f400080528a2f8c1015fc5bf0c4911fa0eef7b0dd069ba5819307a972bf} lodów kupują dzieci w wieku 10-15 lat (a raczej ich rodzice 🙂 a dzieci mówią, że je chcą!)
Kto w Polsce jest idolem dla dzieci w tym wieku? Zdecydowanie EKIPA! Szczególnie jak dziecko ma YouTube na telefonie.
Czy nadal Was dziwi ten BOOM na zwykłe lody? 😎 Sceny z Lidla też nie muszą Was dziwić. Rodzice zrobią wiele, aby zobaczyć radość swojego dziecka. 😎
Ciekawym, choć nie stwierdzam czy zaplanowanym czy nie, zagraniem były aukcje Allegro z papierkami po lodach za… 200 tys zł. Prawda, że szokujące? i oto zapewne autorom aukcji chodziło 🙂 Takie akcje też można zaplanować tworząc kampanię.
https://www.facebook.com/lidlpolska/photos/a.310964302302655/3998153813583667/
Tutaj ważnym elementem BOOMu jest oczywiście to, że Friz (główna postać Ekipy) ma ogromny Fanbase (ponad 4 mln na YouTube). Każdy biznes, który rozpoczyna współpracę z influencerem płaci między innymi za dostęp do fanów, którzy powiedzmy kupią wszystko to co będzie związane z ich idolem. Ot cały sekret.
Historia zna takie przykłady choć bardziej poważne niż Lody…
Blogerka modowa Maffashion (Julia Kuczyńska) w 2017 roku została okrzyknięta – najbardziej wpływową blogerką świata bo wygenerowała na rzecz marek z którymi współpracowała przychód 64 mln … dolarów.
A teraz pomyślcie, że miała wtedy niecały milion obserwujących na instagramie. Wersow z Ekipy ma na ten moment… 2,6 mln obserwujących. Niezła baza fanów prawda?
Trzeba zwiększyć produkcję!
Firma Koral zapowiedziała zwiększenie produkcji, aby zaspokoić popyt. Tylko pytanie brzmi: Czy to nie jest chwilowa moda? Tutaj może wystąpić jednorazowość akcji. Czyli: Kupić Loda -> Zrobić zdjęcie papierka i tyle z emocji. Przecież dwa razy papierka nie ma co wrzucać na Sociale? Zwiększona produkcja może zepsuć ten efekt BOOMu. Radzę: Trzeba kuć żelazo póki gorące. Wierzę, że Koral przygotował coś jeszcze w zanadrzu bo jeśli nie to hossa może się szybko skończyć.
Można wskazać również „minus” współpracy z Ekipą. Raczej decyzje zakupowe dzieci/rodziców nie przeleją się na inne lody Koral. Dzieci/rodzice chcą jedynie tych konkretnych lodów. Znów wrócę do pytania? Co jak moda minie? Marka mimo chwilowego Boomu dużo zyskała.
Ciekaw jestem kolejnych współprac masowych z Ekipą. Przykład firmy Koral da do myślenia wielu markom, których produkty są adresowane do młodszej grupy wiekowej.
Były gumy Turbo, więc może pora na gumy Ekipy?
Jakbym miał wskazać firmę, która mogłaby mieć idealną współpracę z Ekipą to byłaby to Coca-Cola. Wizerunek ludzi z Ekipy na puszkach, butelkach, a na korkach kody umożliwiające udział w loterii w której do wygrania (uwaga, uwaga) ciuchy ze sklepu „Ekipa To Nosi„. IDEALNA kampania! Myślę, że półka cenowa Coca-Coli jest osiągalna dla dzieci, a możliwość przeprowadzenia kampanii z loterią wydłuży nieco BOOM na życie kampanii. Możliwość wygrania ciuchów będzie bardziej zachęcająca do kupowania kolejnych produktów niż możliwość posiadania… papierka po lodzie. Na szczęście Ekipa ma olbrzymie dochody z własnego biznesu – sklepu z ciuchami, wyświetleń z YouTube, więc nie muszą jak większość Influencerów brać każdej współpracy, byleby zarobić.
Szykujcie się bo to dopiero początek wyjścia EKIPY poza ramy YouTube! Pamiętajcie: USTALCIE PRECYZYJNY TARGET DLA SWOJEGO BIZNESU! TO JEST KLUCZ DO SUKCESU KAMPANII REKLAMOWEJ!